lauantai 6. huhtikuuta 2013

Ruokailutottumukset kuntoon

Mä olen äärettömän huono noudattamaan mittän erityisiä diettejä! Toissa viikolla kokeilin GoFatGo-dieettiä, mutta mulla oli koko ajan (siis koko ne kaks päivää, jotka kestin) ääretön nälkä ja lopulta sorruin ahmimaan herkkuja nälkääni :D Suurimpana syynä näihin epäonnistumisiin on kai se, että oikeastaan mulla ei ole mitään tarvetta pudottaa painoani tai laitua ruokavaliotani muuttamalla. Tärkeintä mulle on kiinteytyä ja kasvattaa lihaksia, ja nämä mä meinaan saavuttaa urheilemalla.

Viime vuosina oon vähän kerrassaan yrittänyt muuttaa arki ruokailuani terveellisemmäksi. Pari vuotta sitten aloin syömään säännöllisesti aamupalaa. Samoihin aikoihin aloin myös syödä vähemmän eineksiä ja tehdä enemmän ruokia itse. Nykyään yritän syödä aamupalan ja kaksi kunnon ateriaa päivässä. Vältän vaaleaa leipää (tai ainakin kovasti yritän :), vaaleaa pastaa ja riisiä. Melkein kaikki einekset (esim. kananuggetit ja kalapuikot, joita ennen söin viikoittain) on jääneet pois ja tilalla on mm. porsaan sisäfilettä, tuoretta lohta ja broilerin rintafileitä. Salaattejakin yritän puputtaa silloin tällöin, mutta kauhea homma salaatin tekemisessä on ja lopputulos on joka tapauksessa kuitenkin korkeintaan vain OK.. :D

Munakasta tulee syötyä tätä nykyä melkein kolme-neljä kertaa viikossa. Tomskut munakkaassa on ihania :)

Keitettyyn broccoliin tutustuin ja ihastun vasta pari vuotta sitten.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit ovat tervetulleita :)