sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Höpinää juoksukengistä

Oon tässä vähän miettinyt uusien/toisten juoksukenkien hankkimista. Mulla on nyt pari kesää vanhat Asicsen Gel Nimbukset käytössä ja ne on kaikin puolin vielä kunnossa (koska viime kesänä en juossut niin aktiivisesti), mutta välillä ne tuntuu vähän raskailta. Haluaisin toiseksi tossupariksi jotkut kevyemmät kengät. Yhtenä vaihtoehtona oon miettinyt Asicsen Gel-DS Trainer 18 -kenkiä. Kaksilla eri kengillä juokseminen aiheuttaa erilaista kuormitusta jaloille ja antaa kropalle erilaisia ärsykkeitä. Vauhdikkailla lenkeillä toimivat hyvin rullaavat, kevyemmät kengät. Pitkillä lenkeillä on parempi käyttää paremmin vaimennettuja tossuja.

Minä olen vannoutunut Asics-fani, mitä tulee juoksukenkien valintaan :) Osaako joku suositella muun merkkisiä juoksukenkiä?

Kuva: www.asics.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit ovat tervetulleita :)