perjantai 10. toukokuuta 2013

Kohti timmimpää Minää

Oon paljon miettinyt viime aikoina mikä mua oikein innostaa treenaamaan, juoksemaan ja syömään terveellisemmin. Miksi mä käytän päivittäin tunteja fitnessjuttujen parissa surffailuun? Miksi mä näen vaivaa tehdä iltaisin "kunnon ruokaa"? Miksi mä kidutan itseäni lenkkipolulla? :D


Kaiken taustalla on tietysti ajatus siitä, että pysyisin fyysisesti hyvässä kunnossa. Oon siinä mielessä onnekas, että koskaan en ole varsinaisesti lihonut, vaikka kuntoilemaan alotin vasta noin 5 vuotta sitten. Sitä ennen söin mitä sattui (enimmäkseen karkkia) ja olin todella ylpee, jos jaksoin kerran kuussa käydä 2 km lenkillä! Nyt tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta, että olisin edes viikon liikkumatta - paitsi jos oon kipeenä. Useimpina päivinä oikein odotan lenkkiä ja potkunyrkkeilytreenejä, vaikka onhan tietysti niitäkin päivä, jolloin ajatus treenaamisesta ei huvita yhtään. Sillonkin, kun on pakottanut itsensä salille tai juoksemaan, niin huomaa jälkikäteen, ettei se nyt niin kauhiaa ollutkaan :)

Oon niin innoissani kaikesta treenaamiseen ja terveelliseen (=treenaamista tukevaan) ruokavalioon liittyvästä, että katselin jo leikilläni personal trainer -kursseja, jos sitä vaikka vaihtais alaa :D No, ehkei sentään. Haluaisin todella ruveta noudattamaan hiilaritietoista ruokavaliotani entistä tarkemmin ja muun muassa pitää herkkupäiviä vain joka toinen viikko. Myös juhlimista (alkoholin ryydittämänä) tekis mieli vähentää. Pohdin mitkä mun todelliset tavotteet kaiken tämän takana ovat ja päädyin seuraavaan listaan:

1. Kiinteytyminen / lihasten kasvattaminen. Mitään massanlisääjiä en aio alkaa käyttää! :D Mutta haluaisin kyllä sen kovasti muodissa olevan lihaksikkaan, mutta naisellisen vartalon. Lihasten ei välttämättä edes tarvitsis olla niin isot, kunhan ne ei olis siellä rasvakerroksen alla.

2. Peban pienennys ja mahan litistys. Nämä ovat mun ongelmakohdat, joihin haluaisin keskittyä erityisesti. Varsinaisesti en tähtää painonpudotukseen, koska tämänhetkinen painoindeksini on 22,5 eli täysin normaalin painon rajoissa. Lisäksi uskon siihen, että lihas painaa enemmän kuin läski :)

3. Kokonaisvaltainen terveys ja hyvinvointi. Tämä tulee listalla vasta kolmantena, koska se on tavallaan kahden edellisen kohdan saavuttamisen jälkeen luonnollinen lopputulos.

My motivation.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit ovat tervetulleita :)